تاریخ انتشار: جمعه 1402/09/24 - 14:59
کد خبر: 490874

واکنش بسیج دانشجویی استان فارس به نشست لاکچری مدیران مالیاتی در شیراز:

آرمان انقلابی‌گری باید در باطن مدیران دولت باشد/ با بیت المال به عیش و نوش می‌پردازند

آرمان انقلابی‌گری باید در باطن مدیران دولت باشد/ با بیت المال به عیش و نوش می‌پردازند

با شرحی که گذشت، محل تعجبی نمی‌ماند که چرا نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس جهت سوال و بررسی وصول مالیات مسکن‌های خالی از سکنه خطاب به اداره کل مالیاتی استان بدون پاسخ می‌ماند! چرا که باید جوابش را از خروجی و در نتیجه این اجلاس جستجو کرد!

به گزارش تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس‌ در واکنش به برگزاری نشست لاکچری مدیران مالیاتی در شیراز خطاب به رئیس جمهور نامه‌ای منتشر کرد.

امام خمینی (ره): «آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم.» (۱۳۶۲/۰۱/۰۱)

جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

خبر رسید به امیرالمومنین علیه السلام که والی شما «عثمان بن حُنیف» در بصره، دعوت یکی از ثروتمندان را پذیرفته و سر سفره رنگین او نشسته است، حضرت با عتاب فرمودند: «اى پسر حنیف! به من گزارش داده‌اند که مردى از جوانان (ثروتمند و اشرافى) اهل بصره تو را به سفره رنگین میهمانى خود فراخوانده و تو نیز (دعوتش را پذیرفته اى‌) به سرعت به سوى آن شتافته اى در حالى که غذاهاى رنگارنگ و ظرف‌هاى بزرگ طعام یکى از پس از دیگرى پیش روى تو (به وسیله خادمانش) قرار داده مى‌شد. من گمان نمى کردم تو دعوت جمعیتى را قبول کنى که نیازمندشان (از نشستن بر سر آن سفره) ممنوع باشد و (تنها) ثروتمندشان دعوت شود».

آری، ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی برای کارگزارن نظام جمهوری اسلامی یکی از ضرورت‌ها و وجه تمایز با نظام‌های طاغوتی و سرمایه داری محسوب می‌شود.

حال بعد از گذشت دو سال از دولت سیزدهم که شعار آن عدالت محوری نیز بوده است، اما امروز شاهد بی مبالاتی در مصرف بیت المال از سوی برخی مدیران کشوری و استانی هستیم و انگار تن آسایی و خوشگذرانی مهم‌تر از امورات مردم برایشان قلمداد می‌شود؛ لذا با توجه به گزارشات مردمی و پیگیری «شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس» ضمن شرح یکی از این موارد، مسائلی را به عنوان دغدغه خدمتتان متذکر خواهیم شد.

در مهر ماه سال جاری (۱۴۰۲)، برگزاری اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در شیراز به مدت سه روز با هزینه نامتعارف و گزافی معادل حدودا «۴۰ میلیارد ریال» برگزار می‌گردد.

شرح خصوصیات این گردهمایی بسیار دردناک است؛ اجلاس در یکی از هتل‌های پنج ستاره شهر شیراز و با سرو غذا با منوی باز از رستوران‌های گران قیمت شهر برگزار می‌شود که فقط هزینه سوغاتی‌های اهدایی آقایان از بیت المال، بیش از «۵ میلیارد ریال» بوده و جالب‌تر آن که صندلی‌های هتل پنج ستاره وفق نظرشان نبوده و صد عدد صندلی با ارزش حدودا «۷ میلیارد ریال» خریداری می‌شود تا مقدمات راحتی شان فراهم شود! برنامه‌های تفریحی، ورزشی و هزینه‌های غیرضروری دیگر هم بماند.

ناگفته نماند، در حالی این مقدار و به این نحو هزینه شده است که سازمان مالیاتی کشور جهت هزینه این اجلاس سه روزه، تا «۲۰ میلیارد ریال» مجوز داده است؟!

جناب آقای رئیسی!

آرمان انقلابی گری باید در باطن و خط مشی مدیران دولت باشد؛ نه آن که در ظاهر بر صندلی‌های این اجلاس چفیه پهن کنند، اما بعد از جلسه با هزینه بیت المال به عیش و نوش بپردازند! باید پرسید، آقایان، مسئولیت خود را مایه خدمت به مردم قرار داده اند یا طعمه رسیدن به امیال خود؟!

چند شب دیگر، ایام شب یلدا فراخواهد رسید. از آن آجیل‌ها و شیرینی‌ها و تفریحات، کودکان خانواده‌های محروم هم سهمی دارند یا آقایان چنانی نشسته‌اند که جایی برای محرومین و مستضعفین باقی نمانده است.

حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان فرمودند: «خودتان را تعدیل کنید!» آیا امروز نیز خطاب به مدیران دولت باید بگوییم خودتان را تعدیل کنید؟!

در حالی که از یک سو خط مشی دولت برای برداشتن تکیه اقتصاد کشور از فروش نفت و جبران آن با مالیات بوده و از سوی دیگر یکی از راهکار‌های کاهش اختلاف طبقاتی دریافت مالیات است، آیا از چنین مدیرانی باید انتظار داشت همان گونه که از کسبه جزء مالیات دریافت می‌کنند، از سرمایه داران نیز مالیات دریافت نموده و از فرار‌های مالیاتی جلوگیری نمایند؟

آقای رئیس جمهور!

همان طور که در پیگیری مسئله فساد چای دبش، دولت محترم پیش قدم بوده و اولین مدعی حقوق مردم بوده است، در این مسئله نیز توقع می‌رود با دستور و پیگیری جنابعالی در مواجهه با این ریخت و پاش‌ها و اسراف در بیت المال، هزینه‌های مذکور از مدیران تمامی استان‌ها مسترد و عاملان آن عزل و برخورد شود.

بدیهی است اقدام مسئولین در جهت اصلاح، خود موجب امیدآفرینی در کشور خواهد بود و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس تا حصول نتیجه، پیگیر این مسئله خواهد بود.

وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس‌

رونوشت: دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top